Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi A5 (8T3) 3.0 TDI quattro (2007.06-2012.03) 240km » 7774032 sasic
wybrany samochód: 
Audi A5 (8t3) 3.0 Tdi Quattro (2007.06-2012.03) 240km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Drążek kierowniczy osiowy 7774032 SASIC

7774032 Drążek kierowniczy osiowy SASIC
sasic 7774032
Drążek kierowniczy osiowy 7774032
51.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7774032

producent:

SASIC

dla numeru OEPart of 485213285R
Strona zabudowyOś przednia
Rozmiar gwintu 1M14x1,5
Rozmiar gwintu 2M14x1,5
Długość przegub osiowy [mm]218

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Drążek kierowniczy osiowy 7774032 SASIC

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 218mm) pasuje do: DACIA DUSTER, RENAULT ARKANA I, DUSTER, KAPTUR 1.0-2.0 03.16-
numery OEM:
RENAULT      485213285R
DACIA      485213285R

Zastosowanie Drążek kierowniczy osiowy 7774032 SASIC w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.