Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Volkswagen PHAETON (3D1, 3D2, 3D3, 3D4, 3D6, 3D7, 3D8, 3D9) 3.6 V6 4motion (2008.11-2016.03) 280km » 8030 sidem
wybrany samochód: 
Volkswagen Phaeton (3d1, 3d2, 3d3, 3d4, 3d6, 3d7, 3d8, 3d9) 3.6 V6 4motion (2008.11-2016.03) 280km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 8030 SIDEM

8030 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM
50.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 4 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

8030

producent:

SIDEM

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyzewnętrzny
Strona zabudowygóra
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Zbieżność stożka1/10
Długość [mm]79
Wymiar gwintuFM16X1,5R
Wymiar stożka [mm]14,4
Rozmiar gwintu 1MM12x1,5R
nr EAN5413978144792

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 8030 SIDEM

numery OEM:
CITROËN      3817 11
FIAT      97 50 079 980
PEUGEOT      3817 11

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 8030 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 8030 SIDEM:

2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.