Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 40 93 3131 swag autoteile gmbh

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 40 93 3131 SWAG Autoteile GmbH

40 93 3131 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny SWAG Autoteile GmbH
67.99 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

40 93 3131

Długość [mm] 282
Gwint zewn. [mm] M16 x 1,5
Gwint zewn. [mm] M18 x 1,5
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,79
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4044688562173

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 40 93 3131 SWAG Autoteile GmbH

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 282mm, z przeciwnakrętką) pasuje do: BUICK LA CROSSE; CHEVROLET MALIBU; OPEL INSIGNIA A, INSIGNIA A COUNTRY; SAAB 9-5 1.4-3.6 07.08-
numery OEM:
OPEL      66 06 030
OPEL      66 06 030 SK
SAAB      13 271 996
SAAB      13 271 996 SK
VAUXHALL      13271996
VAUXHALL      13271996 SK
CHEVROLET      13271996
CHEVROLET      13271996 SK1
BUICK      13271996 SK1

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 40 93 3131 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 40 93 3131 SWAG Autoteile GmbH:

2024-01-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.