
| Ciężar [kg] | 8,9 |
| Średnica zewnętrzna bębna hamulca [mm] | 261 |
| maks. wielkość poślizgu bębna [mm] | 229,5 |
| Wewnętrzna wysokość bębna hamulca [mm] | 52 |
| Całkowita wysokość bębna hamulca [mm] | 92 |
| Wzór otworów/liczba otworów | 05/05 |
| Średnica otworu centrującego [mm] | 62 |
| Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 114,3 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką osiową |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 | z piastą |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 | z pierścieniem nadajnika impulsów ABS |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 | z łożyskiem koła |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 | bez sworznia mocującego koła |
| Średnica wewnętrzna bębna hamulca [mm] | 229 |
| Średnica końcówki wałka [mm] | 30 |
| Średnica otworu szpilki koła [mm] | 12 |
| Długość opakowania [cm] | 30,8 |
| Szerokość opakowania [cm] | 30,4 |
| Wysokość opakowania [cm] | 11,1 |
Dodatkowe informacje o produkcie BĘBEN HAM. DACIA T. DUSTER 1,5 DCI/1,6 16V 4X4 10- 94047500 TEXTAR
| RENAULT | 432008208R | |
| RENAULT | 432008310R | |
| DACIA | 432000022R | |
| DACIA | 432000023R | |
| DACIA | 432005445R | |
| DACIA | 432007075R | |
| DACIA | 432008310R |
Zastosowanie BĘBEN HAM. DACIA T. DUSTER 1,5 DCI/1,6 16V 4X4 10- 94047500 TEXTAR w samochodach:
Opinie Klientów o BĘBEN HAM. DACIA T. DUSTER 1,5 DCI/1,6 16V 4X4 10- 94047500 TEXTAR:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.