Liczba zębów | 27 |
Tryb pracy | mechaniczne |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D1W022TT THERMOTEC
AUDI | 030 121 008 C | |
AUDI | 030 121 008 CX | |
AUDI | 30121005S | |
AUDI | 30121008A | |
SEAT | 030121005S | |
SEAT | 030121008A | |
SEAT | 030121008C | |
SEAT | 030121008CX | |
SKODA | 030 121 005 S | |
SKODA | 030 121 008 A | |
VOLKSWAGEN | 030121005S | |
VOLKSWAGEN | 030121008A | |
VOLKSWAGEN | 030121008C | |
VOLKSWAGEN | 030121008CX | |
VOLKSWAGEN | 30121005S | |
VOLKSWAGEN | 30121008A | |
BUGATTI | PA8707 | |
CARBODIES | 331150 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D1W022TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.