Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D1X034TT THERMOTEC
ISUZU | 8971146820 | |
OPEL | 1334069 | |
OPEL | 1334115 | |
OPEL | 1334155 | |
OPEL | 6334008 | |
OPEL | 6334038 | |
OPEL | 93179364 | |
OPEL | 93182041 | |
OPEL | 97114682 | |
OPEL | 97220278 | |
OPEL | R1160036 | |
VAUXHALL | 97114682 | |
VAUXHALL | 97220278 | |
VAUXHALL | R1160036 | |
BUGATTI | PA7207 | |
BUGATTI | PA7214 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D1X034TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.