Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » D8W036TT thermotec

Wentylator chłodnicy silnika D8W036TT THERMOTEC

D8W036TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D8W036TT
308.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D8W036TT

producent:

THERMOTEC

Moc znamionowa [W]300
Strona zabudowyz lewej
Średnica [mm]360
Tryb pracyelektryczny
średnica zewnętrzna [mm]360
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora7

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8W036TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika
numery OEM:
AUDI      1K0959455DL
AUDI      1K0959455DT
AUDI      1K0959455FJ
AUDI      1K0959455N
AUDI      3C0959455F
SEAT      1K0959455DL
SEAT      1K0959455DT
SEAT      1K0959455FJ
SEAT      1K0959455N
SEAT      3C0959455F
SKODA      1K0959455DL
SKODA      1K0959455DT
SKODA      1K0959455FJ
SKODA      1K0959455N
SKODA      3C0959455F
VOLKSWAGEN      1K0959455DL
VOLKSWAGEN      1K0959455DT
VOLKSWAGEN      1K0959455FJ
VOLKSWAGEN      1K0959455N
VOLKSWAGEN      1KM959455G
VOLKSWAGEN      3C0959455F
zamienniki:
5894747
brak
VAN WEZEL

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8W036TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.