Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » D8W042TT thermotec

Wentylator chłodnicy silnika D8W042TT THERMOTEC

D8W042TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D8W042TT
Wentylator chłodnicy silnika D8W042TT
D8W042TT
298.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D8W042TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]250
Średnica 1/Średnica 2 [mm]345
Średnica [mm]346
Kształtpłaski
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Liczba zestyków3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora7

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8W042TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika

Wentylator chłodnicy silnika D8W042TT ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Wentylator chłodnicy silnika D8W042TT producenta THERMOTEC

VOLKSWAGEN

1J0121206C, 1J0121207L, 6X0959455A

AUDI

1J0121207L, 6X0959455A

SKODA

1J0121207L, 6X0959455A

SEAT

1J0121207L, 6X0959455A

numery OEM:
AUDI      1J0121207L
AUDI      6X0959455A
SEAT      1J0 121 207 L
SEAT      6X0959455A
SKODA      1J0 121 207 L
SKODA      6X0959455A
VOLKSWAGEN      1J0121206C
VOLKSWAGEN      1J0121207L
VOLKSWAGEN      6X0959455A
zamienniki:
5888746
brak
VAN WEZEL
5888747
brak
VAN WEZEL

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8W042TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.