Długość [mm] | 168 |
Szerokość [mm] | 182 |
Tryb pracy | mechaniczne |
Masa [g] | 5950 |
liczba skrzydeł/łopatek | 10 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej WP-ME108 THERMOTEC
MERCEDES-BENZ | 314 200 08 01 | |
MERCEDES-BENZ | 314 200 19 01 | |
MERCEDES-BENZ | 314 200 24 01 | |
MERCEDES-BENZ | 314 200 29 01 | |
MERCEDES-BENZ | 314 200 37 01 | |
MERCEDES-BENZ | 314 200 39 01 | |
MERCEDES-BENZ | 314 200 42 01 | |
MERCEDES-BENZ | 636 200 12 01 | |
MERCEDES-BENZ | 636 200 45 01 | |
MERCEDES-BENZ | A314 200 08 01 | |
MERCEDES-BENZ | A314 200 19 01 | |
MERCEDES-BENZ | A314 200 24 01 | |
MERCEDES-BENZ | A314 200 29 01 | |
MERCEDES-BENZ | A314 200 37 01 | |
MERCEDES-BENZ | A314 200 39 01 | |
MERCEDES-BENZ | A314 200 42 01 | |
MERCEDES-BENZ | A6362001201 | |
MERCEDES-BENZ | A6362004501 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej WP-ME108 THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.