| Tryb pracy | mechaniczne |
| Materiał | Żeliwo szare |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniami |
| liczba skrzydeł/łopatek | 12 |
| uwzględnić informację serwisową | |
| Materiał wirnika pompy wody | Żeliwo szare |
| Materiał uszczelnienia | Guma / metal |
| Materiał uszczelnienia | Guma |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej WP-ME156 THERMOTEC
| MERCEDES-BENZ | 542 200 18 01 | |
| MERCEDES-BENZ | 542 200 22 01 | |
| MERCEDES-BENZ | 542 200 26 01 | |
| MERCEDES-BENZ | A542 200 26 01 | |
| MERCEDES-BENZ | A5422001801 | |
| MERCEDES-BENZ | A5422002201 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej WP-ME156 THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.