Materiał | Żeliwo szare |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniami |
liczba skrzydeł/łopatek | 12 |
Średnica koła łopatkowego [mm] | 135 |
uwzględnić informację serwisową | |
Materiał wirnika pompy wody | Żeliwo szare |
Materiał uszczelnienia | Guma |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej WP-MN101 THERMOTEC
MERCEDES-BENZ | 403 100 17 01 | |
MERCEDES-BENZ | 422 200 07 01 | |
MERCEDES-BENZ | 422 200 12 01 | |
MERCEDES-BENZ | A403 100 17 01 | |
MERCEDES-BENZ | A422 200 07 01 | |
MERCEDES-BENZ | A422 200 12 01 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej WP-MN101 THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.