Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniami tłokowymi |
Średnica cylindra [mm] | 77,0 |
Długość [mm] | 51 |
Wielkość kompresji [mm] | 28,5 |
Głębokość gniazda zaworowego 1 [mm] | 2 |
Głębokość wyżłobienia 1 [mm] | 3,57 |
Średnica wyżłobienia [mm] | 34,8 |
Wysokość płomienia [mm] | 5,5 |
Ø sworznie [mm] | 20 |
Długość trzpienia [mm] | 48 |
Rodzaj wykonania korbowodu | Korbowód trapezowy |
Powierzchnia | utwardzany przez utlenianie anodowe |
Numer seryjny | 77 L 51 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez kanału chłodzącego |
Numer komponentu | 1. R1,2 IF Mo P |
Numer komponentu | 2. NM 1,5 P |
Numer komponentu | 3. 3S 2 Cr |
nr EAN | 4009026968741 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniami tłokowymi |
Średnica cylindra [mm] | 77,5 |
Długość [mm] | 51 |
Wielkość kompresji [mm] | 28,5 |
Głębokość gniazda zaworowego 1 [mm] | 2 |
Głębokość wyżłobienia 1 [mm] | 3,57 |
Średnica wyżłobienia [mm] | 34,8 |
Wysokość płomienia [mm] | 5,5 |
Ø sworznie [mm] | 20 |
Długość trzpienia [mm] | 48 |
Rodzaj wykonania korbowodu | Korbowód trapezowy |
Powierzchnia | utwardzany przez utlenianie anodowe |
Numer seryjny | 77 L 51 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez kanału chłodzącego |
Numer komponentu | 1. R1,2 IF Mo P |
Numer komponentu | 2. NM 1,5 P |
Numer komponentu | 3. 3S 2 Cr |
nr EAN | 4009026968772 |
Tłok jest jednym z najważniejszych elementów składowych silnika samochodowego. Jego głównym zadaniem jest przenoszenie siły z wału korbowego na skrzynię biegów, dzięki czemu samochód jest w stanie poruszać się z odpowiednią prędkością.
Tłok składa się z kilku elementów, w tym tłoczyska, które ślizga się w cylindrze, oraz pierścienia tłokowe, które utrzymują odpowiednie ciśnienie w cylindrze podczas pracy silnika. Tłok jest też wyposażony w zawory, które umożliwiają przepływ mieszanki paliwowej i powietrza do cylindra oraz usuwają spaliny z cylindra podczas pracy silnika.
Tłok jest elementem narażonym na duże obciążenia mechaniczne i termiczne podczas pracy silnika. Dlatego też jest wykonany z wysokiej jakości materiałów, takich jak aluminium lub stopy lekkie, które zapewniają odpowiednią wytrzymałość i odporność na zużycie.
Aby zapewnić prawidłową pracę silnika, niezbędne jest regularne sprawdzanie stanu tłoków oraz ich ewentualna wymiana, jeśli zajdzie taka potrzeba. W przypadku samochodów z silnikami benzynowymi zaleca się wymianę tłoków co 100 000 - 150 000 kilometrów, natomiast w przypadku samochodów z silnikami diesel zaleca się wymianę co 150 000 - 200 000 kilometrów.
Podsumowując, tłok jest ważnym elementem składowym silnika samochodowego, odpowiedzialnym za przenoszenie siły z wału korbowego na skrzynię biegów. Niezbędne jest regularne sprawdzanie jego stanu oraz wymienianie, aby zapewnić prawidłową pracę silnika.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025