Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa Audi A8 D2 (4D2, 4D8) 2.5 TDI (2000.09-2002.09) 180km » 103 522 topran
wybrany samochód: 
Audi A8 D2 (4d2, 4d8) 2.5 Tdi (2000.09-2002.09) 180km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pompa hamulcowa 103 522 TOPRAN

103 522 Pompa hamulcowa TOPRAN
83.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

103 522

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
alternatywny zestaw naprawczy108 979
Średnica tłoka [mm]20,64
Przestrzegać ilości napełnienia systemu

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 103 522 TOPRAN

Pompa hamulcowa (20,64mm) pasuje do: SEAT TOLEDO I, VW GOLF II, GOLF III, JETTA II, PASSAT B3/B4 1.4-2.8 08.83-03.99
numery OEM:
SEAT      357 611 019
VOLKSWAGEN      357 611 019

Zastosowanie Pompa hamulcowa 103 522 TOPRAN w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.