Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Dodge STRATUS 2.4 16V (1995.12-2001.04) 152km » 111 410 topran
wybrany samochód: 
Dodge Stratus 2.4 16v (1995.12-2001.04) 152km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

koło wentylatora, chłodzenie silnika 111 410 TOPRAN

111 410 koło wentylatora, chłodzenie silnika TOPRAN
topran 111 410
koło wentylatora, chłodzenie silnika 111 410
111 410
topran 111 410 koło wentylatora, chłodzenie silnika
koło wentylatora, chłodzenie silnika 111 410 topran
koło wentylatora, chłodzenie silnika 111 410 topran
koło wentylatora, chłodzenie silnika 111 410 topran
koło wentylatora, chłodzenie silnika 111 410 topran
koło wentylatora, chłodzenie silnika 111 410 topran
koło wentylatora, chłodzenie silnika 111 410 topran
koło wentylatora, chłodzenie silnika 111 410 topran
koło wentylatora, chłodzenie silnika 111 410 topran
77.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 4 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

111 410

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Liczba łopatek wentylatora11
Ogrzewanie/chłodzeniedo sprzęgła wiskotycznego

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie koło wentylatora, chłodzenie silnika 111 410 TOPRAN

Wiatrak wentylatora pasuje do: AUDI A4 B5, A4 B6, A4 B7, SKODA SUPERB I, VW PASSAT B5, PASSAT B5.5 2.5D-3.2 09.97-06.08
numery OEM:
AUDI      059 121 301A
SKODA      059 121 301A
VOLKSWAGEN      059 121 301A

Zastosowanie koło wentylatora, chłodzenie silnika 111 410 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o koło wentylatora, chłodzenie silnika 111 410 TOPRAN:

Mariusz, Łęgowo
2019-12-31
 5/5
Sklep dobrze poukładany. Szeroka oferta duży wybór polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.