Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi A6 C5 Avant (4B5, 4B6) 2.5 TDI (2000.02-2005.01) 180km » 112 321 topran
wybrany samochód: 
Audi A6 C5 Avant (4b5, 4b6) 2.5 Tdi (2000.02-2005.01) 180km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 112 321 TOPRAN

112 321 Wentylator, chłodzenie silnika TOPRAN
topran 112 321
Wentylator, chłodzenie silnika 112 321
160.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

112 321

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Tryb pracyelektryczny
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Ogrzewanie/chłodzeniezawiera koło wentylatora
Kierunek obrotówprzeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Moc znamionowa [W]100
średnica zewnętrzna [mm]360
Liczba łopatek wentylatora11

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 112 321 TOPRAN

Wentylator chłodnicy pasuje do: AUDI A3, SEAT ALTEA, ALTEA XL, LEON, TOLEDO III, SKODA OCTAVIA I, OCTAVIA II, VW CADDY III, CADDY III/MINIVAN, GOLF PLUS V, GOLF V, GOLF VI 1.4-2.0D 08.00-07.15
numery OEM:
AUDI      1K0 959 455CN
SEAT      1K0 959 455CN
SKODA      1K0 959 455CN
VOLKSWAGEN      1K0 959 455CN
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 112 321 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 112 321 TOPRAN:

2019-12-31
 5/5
Sklep dobrze poukładany. Szeroka oferta duży wybór polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.