Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka napinacza paska wieloklinowego » 401 192 topran

Rolka napinająca paska wieloklinowego 401 192 TOPRAN

401 192 Rolka napinająca paska wieloklinowego TOPRAN
topran 401 192
Rolka napinająca paska wieloklinowego 401 192
57.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

401 192

producent:

TOPRAN

średnica zewnętrzna [mm] 80
Szerokość [mm] 31
Średnica wewnętrzna [mm] 15
Materiał blacha stalowa
Powierzchnia gładki

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Rolka napinająca paska wieloklinowego 401 192 TOPRAN

Rolka napinająca pasek wielorowkowy pasuje do: MERCEDES 124 (C124), 124 (W124), C (CL203), C T-MODEL (S202), C T-MODEL (S203), C (W203), CLK (A208), CLK (C208), E (C124) 2.0/2.8/3.2 03.91-03.03
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      104 200 10 70
MERCEDES-BENZ      A104 200 10 70

Zastosowanie Rolka napinająca paska wieloklinowego 401 192 TOPRAN w samochodach:

Rolka napinacza paska wieloklinowego


Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska. Pasek taki napędza wiele urządzeń pomocniczych, takich jak pompa wody, alternator. Nieprawidłowo napięty pasek sprawia, że urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Wskutek tego ograniczona jest wydajność alternatora. To zaś powoduje problemy z odpaleniem auta. Widać więc wyraźnie, jak ważny jest układ napinacza paska wieloklinowego. Awaria któregoś z jego elementów, również rolki, praktycznie uniemożliwia jazdę samochodem.
Usterki rolki napinacza dotyczą zazwyczaj wytarcia jej zewnętrznej powierzchni. W takiej sytuacji rolka nie pracuje z pełną wydajnością lub w niektórych przypadkach może całkowicie się zatrzymać. Uniemożliwi to uruchomienie silnika.

Sygnałem, że z rolkami napinacza paska wieloklinowego mogą być słyszalne piski w trakcie odpalania silnika. Sytuacja wymaga wykonania przeglądu układu napinacza i zazwyczaj kończy się wymianą uszkodzonego elementu. Zaleceniem jest jednak wymiana całego układu napinacza.

Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.