Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » zasilanie powietrzem » przepustnica, czujnik » korpus przepustnicy Kia PROCEED (CD) 1.6 T-GDI GT (2018.10-???) 204km » 639 315 topran
wybrany samochód: 
Kia Proceed (cd) 1.6 T-gdi Gt (2018.10-???) 204km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus przepustnicy 639 315 TOPRAN

639 315 Korpus przepustnicy TOPRAN
313.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

639 315

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu
Tryb pracyelektryczny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez uszczelnienia
Napięcie znamionowe [V]12
Kształt obudowy wtyczkiWersja D
Materiał obudowyAluminium
Dolot - Ø [mm]43,9
Ilość biegunów6
Nowa część
niewymagany zwrot starej części
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaSterownik / oprogramowanie musi być adoptowany (update)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus przepustnicy 639 315 TOPRAN

Przepustnica powietrza pasuje do: SEAT CORDOBA, IBIZA III, SKODA FABIA I, FABIA I PRAKTIK, ROOMSTER, VW FOX, GOLF IV, POLO IV 1.2/1.4 10.97-12.09
numery OEM:
SEAT      03C 133 062B
SEAT      03C 133 062R
SKODA      03C 133 062B
SKODA      03C 133 062R
VOLKSWAGEN      03C 133 062B
VOLKSWAGEN      03C 133 062R
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus przepustnicy 639 315 TOPRAN w samochodach:

Przepustnica, korpus przepustnicy


Przepustnica to element znajdujący się w plastikowej obudowie, który standardowo mocuje się w kanale dolotowym powietrza do silnika. Zasadniczy korpus to solidny stalowy element. Wewnątrz, w otworze, będącym przedłużeniem kanału dolotowego umieszczona jest ruchoma klapka, która uchylając się, wpuszcza powietrze do cylindrów. W korpusie znajduje się też czujnik położenia przepustnicy, który steruje dawką paliwa, wtryskiwanego do cylindrów.


Przepustnicę z pedałem przyspieszenia łączy metalowa linka oraz sprężyna, która stawia opór przy wciśnięciu pedału.
Z racji usytuowania w kanale dolotowym, do przepustnicy docierać mogą śladowe ilości zanieczyszczeń z zabrudzonego filtra powietrza. Większe ich nagromadzenie może doprowadzić do osadzania się brudu na klapce przepustnicy i jej niedokładnego domykania.
Skutkiem tego najczęściej jest nierówna praca silnika na biegu jałowym. Kolejnym sygnałem jest niewłaściwe reagowanie samochodu na wciśnięcie pedału przyspieszenia (spowolniona reakcja). Pamiętać należy, że te objawy świadczyć mogą również o uszkodzeniu czujnika przepustnicy lub silniczka krokowego. Brudna przepustnica daje zatem podobne objawy co np. uszkodzone świece i układ EGR. Dobrym pomysłem będzie więc sprawdzenie również tych elementów.