Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Iveco X-WAY AT440X46TP MY24 (2023-???) 460km » 723 012 topran
wybrany samochód: 
Iveco X-way At440x46tp My24 (2023-???) 460km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 723 012 TOPRAN

723 012 Korpus termostatu TOPRAN
topran 723 012
Korpus termostatu 723 012
723 012
topran 723 012 Korpus termostatu
74.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

723 012

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz pierścieniem uszczelniającym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
Temperatura otwarcia [°c]83
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz czujnikiem
Rodzaj korpusuobudowa z tworzywa sztucznego
Ogrzewanie/chłodzenieze złączem termoprzekaźnika
Sposób montażumontowany wcześniej

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 723 012 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (83°C, w obudowie, z czujnikiem, z termostatem) pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, C1, C2, C2 ENTERPRISE, C3 I, C3 PLURIEL, C4 1.4D/1.6D 09.01-
numery OEM:
CITROËN      1336 V6
FORD      1 148 098
FORD      1 348 620
FORD      1 485 768
FORD      1 516 694
FORD      1 633 908
FORD      2S6Q8A586AA
FORD      2S6Q8A586AB
FORD      2S6Q8A586AC
FORD      2S6Q8A586AD
FORD      8M5Q8A586AA
MAZDA      Y401 15 1H0A
MAZDA      Y401 15 1H0B
MAZDA      Y401 15 1H0C
PEUGEOT      1336 V6
TOYOTA      SU001 00713

Zastosowanie Korpus termostatu 723 012 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.