Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 02.23.035 trucktec automotive gmbh

Wysprzęglik centralny sprzęgła 02.23.035 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

02.23.035 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH
149.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

02.23.035

dla numeru OE 000 254 2508

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 02.23.035 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

WYSPRZĘGLIK VW CRAFTER 2,0-2,5 TDI 06-16
numery OEM:
CHRYSLER      05114332AA
CHRYSLER      5101092AA
CHRYSLER      5114332AA
MERCEDES-BENZ      000 254 1508
MERCEDES-BENZ      000 254 1608
MERCEDES-BENZ      000 254 2408
MERCEDES-BENZ      000 254 2508
MERCEDES-BENZ      000 254 5208
MERCEDES-BENZ      906 250 0015
MERCEDES-BENZ      A000 254 1508
MERCEDES-BENZ      A000 254 1608
MERCEDES-BENZ      A000 254 2408
MERCEDES-BENZ      A000 254 2508
MERCEDES-BENZ      A000 254 5208
MERCEDES-BENZ      A906 250 0015
VAG      0B7 141 671

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 02.23.035 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.