Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » PJQ112 trw

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ112 TRW

PJQ112 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRW

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

PJQ112

producent:

TRW

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem
Średnica [mm] 36
Materiał Aluminium
Rodzaj skrzyni biegów Skrzynia biegów manualna
nr EAN 3322937395064

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ112 TRW

Łożysko hydrauliczne koncentryczne MERCEDES C (C204), C (CL203), C T-MODEL (S202), C T-MODEL (S203), C T-MODEL (S204), C (W203), C (W204), CLC (CL203), CLK (A208), CLK (A209) 1.6-3.5 02.95-
numery OEM:
CHRYSLER      05114332AA
CHRYSLER      5101092AA
CHRYSLER      5114332AA
MERCEDES-BENZ      000 254 16 08
MERCEDES-BENZ      000 254 25 08
MERCEDES-BENZ      000 254 52 08
MERCEDES-BENZ      A 000 254 16 08
MERCEDES-BENZ      A 000 254 25 08
MERCEDES-BENZ      A 000 254 52 08
VOLKSWAGEN      0B7 141 671
HYUNDAI      QD414-30T32040
JEEP      05114332AA

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ112 TRW w samochodach:

zobacz instrukcję montażu PJQ112zobacz instrukcję montażu PJQ112

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.