Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » ZA3608.3.2 fte automotive gmbh

Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA3608.3.2 FTE automotive GmbH

ZA3608.3.2 Wysprzęglik centralny sprzęgła FTE automotive GmbH

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

1100936, 68030, S68030

numer części:

ZA3608.3.2

otwór Ø [mm] 36
Materiał Aluminium
nr EAN 4028569464039

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA3608.3.2 FTE automotive GmbH

WYSPRZĘGLIK CENTR FTE ZA3608.3.2/1100936 MERCEDES C-KLASA W203 00-
numery OEM:
CHRYSLER      05114332AA
CHRYSLER      5101092AA
CHRYSLER      5114332AA
MERCEDES-BENZ      000 254 16 08
MERCEDES-BENZ      000 254 25 08
MERCEDES-BENZ      000 254 52 08
MERCEDES-BENZ      906 250 00 15
MG      UUB100040
VOLKSWAGEN      0B7 141 671
HYUNDAI      41430T32040
HYUNDAI      QD41430T32040
JEEP      05114332AA

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA3608.3.2 FTE automotive GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA3608.3.2 FTE automotive GmbH:

2021-05-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.