Typ tarczy hamulcowej | pełny | |
średnica zewnętrzna [mm] | 227,5 | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 10,8 | |
Minimalna grubość [mm] | 9 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 62 | |
Wysokość [mm] | 46 | |
Ilość otworów | 4 | |
Wymiar gwintu | 13,2 | |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 98 | |
Kolor | czarny | |
Powierzchnia | lakierowany | |
Oznaczenie kontrolne | E190R-02 C0190/0628 | |
nr EAN | 3322936172109 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa DF1721 TRW
FIAT | 4139010 | |
FIAT | 4208311 | |
FIAT | 4385812 | |
FIAT | 71738422 | |
INNOCENTI | 4385812 | |
INNOCENTI | 94385812 | |
LANCIA | 34385812 | |
LANCIA | 4139010 | |
LANCIA | 4385812 | |
LANCIA | 71738422 | |
LANCIA | 94385812 | |
LANCIA | 94439010 | |
SEAT | 009 843 858 12 | |
SEAT | 00984377102 | |
SEAT | 4385812 | |
SEAT | 984 377 102 | |
SEAT | 984 385 812 | |
SEAT | RF16500250 | |
SEAT | RF1650025053 | |
SEAT | SE 022 165 002 A | |
ZASTAVA | 4208311 | |
ZASTAVA | 4385812 | |
ZASTAVA | 46618703 | |
FSO | 061750 | |
FSO | 655438512 | |
FSO | 655439010 | |
AUTOBIANCHI | 4208311 | |
AUTOBIANCHI | 4385812 | |
AUTOBIANCHI | 94385812 | |
AUTOBIANCHI | 94439010 | |
YUGO | 4385812 | |
YUGO | 46618703 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa DF1721 TRW w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa DF1721 TRW:
Tarcza hamulcowa jest jednym z dwóch podstawowych elementów hamulca ciernego, który stanowi standardowe wyposażenie większości samochodów, a także innych pojazdów kołowych. Specyfiką hamulca tego typu jest możliwość zatrzymywania pojazdu przez dociskanie do tarczy dwóch klocków. Są one zamontowane na stałe i wykończone okładziną cierną, dzięki której zwiększa się opór materiału przy kontakcie z powierzchnią tarczy.
Od sprawności hamulca zależy bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, a także innych uczestników ruchu drogowego. Dlatego hamulec, w tym również tarcze powinny się wyróżniać wysoką wytrzymałością oraz odpornością na ścieranie.
Klasyczna tarcza hamulcowa stosowana w samochodach osobowych przypomina płaski dysk, zazwyczaj dodatkowo wyposażony w grubszy pierścień, umieszczony w części środkowej. Nowoczesne tarcze są wentylowane, dzięki czemu szybciej schładzają się po etapie hamowania. Wentylację zapewniają dwie tarcze połączone żebrami, które tworzą kanały do odprowadzania nagrzanego powietrza.
Obok tarcz wentylowanych w pojazdach montuje się też tarcze perforowane, które zapewniają lepszy docisk klocków, oraz tarcze monolityczne – najtańsze, ale najmniej odporne na przegrzewanie się. Cechą, która powinna się wyróżniać każda tarcza hamulcowa, jest odporność materiału. Z tego powodu produkuje się je z żeliwa odpornego na wysokie temperatury. W samochodach sportowych stosowane są też tarcze ceramiczne.
Hamulce są poddawane bardzo dużym obciążeniom i pracują w temperaturze nawet powyżej 500 st. C. Z tego powodu ich części ulegają zużyciu i wymagają okresowej wymiany. W przypadku tarcz hamulcowych jest ona zlecana co 60 – 90 tys. km, zależnie od stylu jazdy. W sklepie E-autoparts przygotowaliśmy szeroką ofertę tarcz hamulcowych przeznaczonych do różnych typów pojazdów. Oferujemy modele producentów takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Kager i wielu innych.
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023
Smarowanie układu hamulcowego
07-02-2023
Kody wyposażenia w grupie VW
21-09-2022
Rodzaje wycieraczek Valeo
17-02-2022
Jak dobrać żarówki ksenonowe?
30-11-2021
Kody regionów Subaru
23-12-2020
Schaeffler przejmuje Ruville
15-12-2020
Kompresor klimatyzacji, rodzaje i zasada działania.
17-09-2020