Oznaczenie kontrolne | E1 90R-02 C0176/0703 |
Wysokość [mm] | 46,5 |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 25 |
Wymiar gwintu | 13,3 |
Minimalna grubość [mm] | 23 |
Kolor | czarny |
średnica zewnętrzna [mm] | 295 |
Liczba otworów | 5 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 68 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 114,3 |
Powierzchnia | lakierowany |
Dodatkowe informacje o produkcie TARCZA HAM. MAZDA P. 3/CX-30 1,5-2,0 HYBRID 13- DF6575 TRW
323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6
BDWK-33-251, BEET-33-251
MAZDA | BDWK-33-251 | |
MAZDA | BEET-33-251 | |
DONGNAN (SOUEAST) | PCD23012 |
Zastosowanie TARCZA HAM. MAZDA P. 3/CX-30 1,5-2,0 HYBRID 13- DF6575 TRW w samochodach:
Opinie Klientów o TARCZA HAM. MAZDA P. 3/CX-30 1,5-2,0 HYBRID 13- DF6575 TRW:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.