Typ tarczy hamulcowej | wentylowany | |
średnica zewnętrzna [mm] | 262 | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 21 | |
Minimalna grubość [mm] | 19 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 64 | |
Wysokość [mm] | 44,6 | |
Ilość otworów | 4 | |
Wymiar gwintu | 12,8 | |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 100 | |
Przetwarzanie | wysoko nawęglany | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami | |
Powierzchnia | lakierowany | |
Kolor | czarny | |
Oznaczenie kontrolne | E1 90R 02 C0176/529 | |
nr EAN | 3322937076703 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa DF3021 TRW
HONDA | 45251-S06-000 | |
HONDA | 45251-S5D-A10 | |
HONDA | 45251-S5H-T10 | |
HONDA | 45251-S6D-E10 | |
HONDA | 45251-SCC-000 | |
HONDA | 45251-SCC-900 | |
HONDA | 45251-SK1-A00 | |
HONDA | 45251-SK7-000 | |
HONDA | 45251-SK7-A00 | |
HONDA | 45251-SK7-J00 | |
HONDA | 45251-SR0-A00 | |
HONDA | 45251-SR0-A10 | |
HONDA | 45251-ST3-E10 | |
HONDA | 45251-SZY-000 | |
HONDA | 45251-TF3-E00 | |
HONDA | 45251-TG5-H00 | |
HONDA | 45251SK7A00HS | |
HONDA | SDB000991 | |
MG | SDB 000990 | |
MG | SDB 000991 | |
MG | SDB 100600 | |
ROVER | GBD90840 | |
ROVER | SDB000990 | |
ROVER | SDB000991 | |
ROVER | SDB100600 | |
LOTUS | GBD90840 | |
GUANGZHOU HONDA | 45251TG5H00 | |
CHANGAN SUZUKI | 1162063L50000 | |
CHANGHE SUZUKI | 1162063L50000 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa DF3021 TRW w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa DF3021 TRW:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.