Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Citroën BERLINGO / BERLINGO FIRST nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) 1.6 HDI 92 (2009.11-2010.12) 92km » V25-0320 vaico
wybrany samochód: 
Citroën Berlingo / Berlingo First Nadwozie Wielkoprzestrzenne (mpv) 1.6 Hdi 92 (2009.11-2010.12) 92km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V25-0320 VAICO

V25-0320 Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität VAICO
367.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V25-0320

producent:

VAICO

Status produktu: Normalny
Ciężar [kg]2,8
Parametr4PK
Parametr6PK
Średnica [mm]167
Ø koła pasowego [mm]160
Wysokość [mm]45
Ilość żeber8
nr EAN4046001454691

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V25-0320 VAICO

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 8) pasuje do: CITROEN JUMPER II, FIAT DUCATO, FORD TOURNEO CUSTOM V362, TRANSIT, TRANSIT CUSTOM V362, TRANSIT TOURNEO, TRANSIT V363 2.2D/2.4D 04.06-
numery OEM:
FORD      1 372 756
FORD      1 376 475
FORD      1 387 095
FORD      1 731 716
FORD      1731716
FORD USA      6C1Q6B319CC
FORD USA      BK2Q6B319BA

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V25-0320 VAICO w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.