W okresie wakacyjnym obsługa telefoniczna w godzinach 8:00 - 12:00
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » Filtr oleju, Original VAICO Qualität, V46-0086 vaico

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V46-0086 VAICO

V46-0086 Filtr oleju, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V46-0086
17.99 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka jutro
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

V46-0086

producent:

VAICO

Wymiar gwintu M 20 X 1,5
średnica zewnętrzna [mm] 76
Wysokość [mm] 89
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zaworem zwrotnym
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 62
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 71
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] 0,8
Ciężar [kg] 0,374
nr EAN 4046001370618
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V46-0086 VAICO

numery OEM:
RENAULT      77 00 720 978
RENAULT      77 00 734 825
RENAULT      77 00 734 937
RENAULT      77 00 856 339
RENAULT      77 00 867 454
RENAULT      77 01 206 228
RENAULT      77 01 349 942
RENAULT      77 01 415 056
RENAULT      77 01 415 063
RENAULT      96 15 841 580

Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V46-0086 VAICO w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.