Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Suzuki INTRUDER Intruder 125 (WVA4) (2002.01-???) 11km » 0640742 van wezel
wybrany samochód: 
Suzuki Intruder Intruder 125 (wva4) (2002.01-???) 11km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

koło wentylatora, chłodzenie silnika 0640742 VAN WEZEL

0640742 koło wentylatora, chłodzenie silnika VAN WEZEL
41.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

0640742

producent:

VAN WEZEL

Status produktu: Normalny
Ogrzewanie/chłodzeniedo sprzęgła wiskotycznego
Średnica 1 [mm]410
Liczba łopatek wentylatora11
nr EAN5410909315467

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie koło wentylatora, chłodzenie silnika 0640742 VAN WEZEL

Wiatrak wentylatora pasuje do: BMW 3 (E30), 3 (E36), 5 (E28), 5 (E34), 5 (E39), 6 (E24), Z1, Z3 (E36) 1.6-3.5 12.77-12.03
numery OEM:
BMW      1152-1723-363
BMW      11521723363

Zastosowanie koło wentylatora, chłodzenie silnika 0640742 VAN WEZEL w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.