Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Toyota HIACE II Autobus (_H11, _H2_, _H3_, _H4_) 2.0 (RH32) (1977.02-1982.11) 88km » 3409939 volvo
wybrany samochód: 
Toyota Hiace Ii Autobus (_h11, _h2_, _h3_, _h4_) 2.0 (rh32) (1977.02-1982.11) 88km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

WAŁEK PRZEKŁADNI KIEROWNICZEJ VOLVO 3409939 VOLVO

3409939 WAŁEK PRZEKŁADNI KIEROWNICZEJ VOLVO VOLVO
341.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

3409939

producent:

VOLVO

WAŁEK PRZEKŁADNI KIEROWNICZEJ VOLVO
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 3409939
Numer dostawcy: 3409939
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie WAŁEK PRZEKŁADNI KIEROWNICZEJ VOLVO 3409939 VOLVO

Wałek układu kierowniczego dół pasuje do: VOLVO S60 I, V70 II 2.0-2.5D 11.99-04.10
numery OEM:
brak danych o numerach OEM
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie WAŁEK PRZEKŁADNI KIEROWNICZEJ VOLVO 3409939 VOLVO w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.