Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Fiat 88 55-88 (1989-1993) 55km » I10317YMT yamato
wybrany samochód: 
Fiat 88 55-88 (1989-1993) 55km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I10317YMT Yamato

I10317YMT Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego Yamato
yamato I10317YMT
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I10317YMT
I10317YMT
43.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

I10317YMT

producent:

Yamato

Status produktu: Normalny
Długość [mm]180
Szerokość [mm]48
Wymiar gwintuM14x1.5
Wysokość [mm]75
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
nr EAN5900427557369

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I10317YMT Yamato

Końcówka drążka kierowniczego P pasuje do: KIA SORENTO I 2.4-3.5 08.02-12.11
numery OEM:
KIA      5 682 03 E900

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I10317YMT Yamato w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I10317YMT Yamato:

Rafał, Wrocław
2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.