Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » I10502YMT yamato

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I10502YMT Yamato

I10502YMT Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego Yamato
yamato I10502YMT
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I10502YMT
27.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

I10502YMT

producent:

Yamato

Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
nr EAN 5900427501232

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I10502YMT Yamato

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: HYUNDAI ACCENT, ACCENT I, ACCENT II, ATOS, COUPE I, COUPE II, ELANTRA III, GETZ, HIGHWAY, LANTRA I, LANTRA II, MATRIX, S, SONATA III 1.0-3.0 03.90-12.10
numery OEM:
HYUNDAI      56820 22000
HYUNDAI      56820 25000
HYUNDAI      56820 28500
HYUNDAI      56820 37000
HYUNDAI      56820 37010
HYUNDAI      56820-M2000
HYUNDAI      56872-03701-0
HYUNDAI      I10511
HYUNDAI      I10511CTR
HYUNDAI      I10511H
HYUNDAI      I10514H
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I10502YMT Yamato w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I10502YMT Yamato:

2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.