Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Fiat 128 (128_) 1.1 (128A) (1969.03-1984.12) 55km » I12100YMT yamato
wybrany samochód: 
Fiat 128 (128_) 1.1 (128a) (1969.03-1984.12) 55km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I12100YMT Yamato

I12100YMT Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego Yamato
yamato I12100YMT
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I12100YMT
43.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

I12100YMT

producent:

Yamato

Status produktu: Normalny
Długość [mm]163
Gwint wewnętrzny [mm]M 12 x 1,25
Gwint zewn. [mm]M 12 x 1,25
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Wymagana ilość1
nr EAN5900427508279

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I12100YMT Yamato

Końcówka drążka kierowniczego P pasuje do: CITROEN C1, C1 II, PEUGEOT 107, 108, TOYOTA AYGO, AYGO/HATCHBACK 1.0/1.2/1.4D 06.05-
numery OEM:
CITROËN      3817 64
PEUGEOT      3817 64
TOYOTA      45046 09 295

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I12100YMT Yamato w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I12100YMT Yamato:

Rafał, Wrocław
2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.