Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » I14007YMT yamato

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I14007YMT Yamato

I14007YMT Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego Yamato
yamato I14007YMT
33.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

I14007YMT

producent:

Yamato

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy zewnętrzny
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
nr EAN 5900427509115

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I14007YMT Yamato

Końcówka drążka kierowniczego L pasuje do: HONDA CIVIC II, CIVIC IV, CIVIC V, CIVIC VI, CR-V I, CRX II, CRX III, INTEGRA; ROVER 400, 400 II 1.2-2.0D 09.87-02.02
numery OEM:
HONDA      53560 S04 003
HONDA      53560 S04 013
HONDA      53560 SH3 003
HONDA      53560 SH3 013
HONDA      53560 SR0 A01
HONDA      53560 SR3 003
HONDA      53560 ST7 003
HONDA      53560-SH3-000
ROVER      GSJ 495
ROVER      QGX 100050

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I14007YMT Yamato w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I14007YMT Yamato:

2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.