Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » I19009YMT yamato

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I19009YMT Yamato

I19009YMT Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego Yamato
yamato I19009YMT
41.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

I19009YMT

producent:

Yamato

Długość [mm] 87
Gwint wewnętrzny [mm] M20xP1.5(LT)
Gwint zewn. [mm] M16xP1.5
Kształt łba śruby / nakrętki Sześciokąt zewnętrzny
parzyste numery artykułów CEIS-22
Strona zabudowy oś przednia, z lewej

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I19009YMT Yamato

Końcówka drążka kierowniczego L pasuje do: ISUZU ELF, FORWARD F, GRAFTER, N (5TH GENERATION), N (6TH GENERATION) 2.8D-5.2D 09.92-
numery OEM:
ISUZU      8-97039-463-0
ISUZU      8-97107-349-0
ISUZU      8-97107-349-2
ISUZU      8-97142-101-1
ISUZU      8-97222-510-0
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I19009YMT Yamato w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I19009YMT Yamato:

2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.