Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Renault SCÉNIC III (JZ0/1_) 1.6 16V (JZ0U, JZ1B) (2009.02-???) 110km » I30537YMT yamato
wybrany samochód: 
Renault Scénic Iii (jz0/1_) 1.6 16v (jz0u, Jz1b) (2009.02-???) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny I30537YMT Yamato

I30537YMT Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny Yamato
yamato I30537YMT
Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny I30537YMT
I30537YMT
34.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

I30537YMT

producent:

Yamato

Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny I30537YMT Yamato

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 282,3mm) pasuje do: HYUNDAI ELANTRA VI, I30, IONIQ, KONA, KONA/SUV, KIA CEED, NIRO, NIRO I, PROCEED, XCEED 1.0-Electric 10.15-
numery OEM:
HYUNDAI      56540 F2000
HYUNDAI      56540 F2300
HYUNDAI      56540-AA000
HYUNDAI      56540-G3000
KIA      56540 F2000
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny I30537YMT Yamato w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny I30537YMT Yamato:

Rafał, Wrocław
2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.