Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-00-098 ashika

Filtr oleju 10-00-098 ASHIKA

10-00-098 Filtr oleju ASHIKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (8 ocen)
numer części:

10-00-098

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 92
średnica zewnętrzna [mm] 73,7
Średnica zabudowy [mm] 71,5
Gwint wewnętrzny [mm] M18 x 1,5
nr EAN 8033001186758

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-00-098 ASHIKA

numery OEM:
CITROËN      MLS000530
FORD      5005571
FORD      5005804
FORD      5010913
OPEL      650382
OPEL      650388
OPEL      650389
OPEL      90183727
OPEL      VOF133
OPEL      VOF28
PEUGEOT      1109A9
VAUXHALL      650389
VAUXHALL      7984937
VAUXHALL      93156305
VAUXHALL      VOF133
VOLVO      3827069
VOLVO      38270690
VOLVO      883162
MERCURY      41815
PONTIAC      25014233
ASIA MOTORS      AC PF1225

Zastosowanie Filtr oleju 10-00-098 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-00-098 ASHIKA:

Michał, Sochaczew
2024-10-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Grzegorz, Grójec
2024-09-24
 5/5
ok
Adam, Ruda Śląska
2024-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wiesław, Niechobrz
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Michał, Sochaczew
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
ZBIGNIEW, KRASNIK
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
jakub, Dutów
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mirosława, Warszawa
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.