Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » F106301 kamoka

Filtr oleju, KAMOKA F106301 KAMOKA

F106301 Filtr oleju, KAMOKA KAMOKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (27 ocen)
numer części:

F106301

producent:

KAMOKA

Wysokość [mm] 100
Wymiar gwintu M 18X1,5
średnica zewnętrzna [mm] 75
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
nr EAN 5908242653341

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, KAMOKA F106301 KAMOKA

numery OEM:
CITROËN      MLS 000-530
FORD      5005571
FORD      5005804
FORD      5010913
OPEL      650382
OPEL      650388
OPEL      650389
OPEL      90183727
OPEL      VOF133
OPEL      VOF28
PEUGEOT      1109-A9
VAUXHALL      650389
VAUXHALL      7984937
VAUXHALL      93156305
VAUXHALL      VOF133
VOLVO      3827069
VOLVO      3827069-0
VOLVO      883162
MERCURY      41815

Zastosowanie Filtr oleju, KAMOKA F106301 KAMOKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju, KAMOKA F106301 KAMOKA:

Tomasz, Kalisz
2022-07-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Dariusz, Skierniewice
2019-10-08
 5/5
od lat ta sama firma
Zdzisław, Czernice Borowe
2022-04-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Dzmitry, Wołomin
2021-08-19
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krzysztof, SZCZERCÓW
2020-05-25
 5/5
Sprzedawca dobrze dobrał mi tą część, pozdrawiam
Piotr, Słubice
2020-02-13
 5/5
Zakup F101101 kamoka polecony przez mojego serwisanta
Tomasz, Wieliczka
2023-04-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Aleksander, Słupsk
2023-10-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Grzegorz, Warszawa
2021-05-31
 5/5
Bardzo dobry produkt.
Grzegorz, Warszawa
2025-05-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Radosław, Boguszyn
2021-03-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Przemysław, Dobrzany
2024-06-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Martyna, Samborowo
2020-08-26
 5/5
Zgodne z opisem
Gracjan, Pszczew
2020-03-31
 5/5
F100601 kamoka już założone w samochodzie, auto sprawuje się dobrze
Tomasz, Wieliczka
2023-04-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Piotr, Łabiszyn
2025-06-29
 5/5
pasuje
MARIAN, WARSZAWA
2022-03-07
 5/5
kamoka dobry tani
Arkadiusz, Wąglikowice
2020-05-24
 5/5
Dobra precyzja wykonania, przyzwoita cena polecam
Piotr, Pogórze
2022-07-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jarosław, Tomaszów Lubelski
2020-08-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Grzegorz, Warszawa
2022-03-30
 5/5
Kupuje od kilku lat i nie ma mam zastrzeżeń, działa dobrze.
Przemysław, Stargard
2021-12-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krzysztof, Łódź
2021-12-01
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mariusz, Warszawa
2020-01-25
 5/5
Kolejny raz kupiłem części kamoka i wszystko jest jak należy
Wieslaw, Warszawa
2023-02-24
 5/5
pasuje polecam.
Sandra, Blizne Łaszczyńskiego
2021-02-21
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Przemysław, Stargard
2023-07-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.