Wysokość [mm] | 122 | |
Wymiar gwintu | UNF 3/4''-16 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 78 | |
Rodzaj zaworu | Zawór ograniczający ciśnienie | |
Rodzaj zaworu | Zawór zwrotny | |
Rodzaj filtra | Filtr przykręcany | |
nr EAN | 5908242652412 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, KAMOKA F101601 KAMOKA
TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL
OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi
S-TYPE II, X-TYPE I, XJ, XK II coupe, XK II, XF I, XF SPORTBRAKE
034115561A, 06A115561, 06A115561B, 078115561K, 1JM115561BZ, 3945577
034115561A, 06A115561, 06A115561B, 078115561K, 1JM115561BZ
XR8E6714AB, XR823395, XR817215, XR83332
BMW | 11 42 1 266 773 | |
BMW | 11 42 1 287 836 | |
FORD | 5008652 | |
FORD | 5012556 | |
FORD | 5012651 | |
JAGUAR | XR 8E6714 AB | |
JAGUAR | XR8 23395 | |
JAGUAR | XR817215 | |
JAGUAR | XR83332 | |
PEUGEOT | 1109F1 | |
PEUGEOT | 1109P8 | |
PEUGEOT | 1109V3 | |
ROVER | XR8 15347 | |
ROVER | XR8 3332 | |
ROVER | XR8 58593 | |
SEAT | 034115561A | |
SEAT | 06A115561 | |
SEAT | 06A115561B | |
SEAT | 078115561K | |
SEAT | 1JM115561BZ | |
SEAT | 3945577 | |
SKODA | 034115561A | |
SKODA | 06A115561 | |
SKODA | 06A115561B | |
SKODA | 078115561K | |
SKODA | 1JM115561BZ | |
VOLVO | 1526187 | |
VOLVO | 1526188 | |
VOLVO | 1526188-6 | |
VAG | 034 115 561 A | |
VAG | 06A 115 561 | |
VAG | 06A 115 561 B | |
VAG | 06A 115 561 E | |
VAG | 06A115561B | |
VAG | 078 115 561 K | |
VAG | 078115561K | |
VAG | 1JM 115 561 BZ | |
VAG | 1JM115561BZ | |
VAG | 34115561A | |
VAG | 3945577 | |
VAG | 6A115561 |
Zastosowanie Filtr oleju, KAMOKA F101601 KAMOKA w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju, KAMOKA F101601 KAMOKA:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.