Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-01-114 ashika

Filtr oleju 10-01-114 ASHIKA

10-01-114 Filtr oleju ASHIKA
 

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

10-01-114

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 131
średnica zewnętrzna [mm] 94
Średnica zabudowy [mm] 72
Gwint wewnętrzny [mm] 1 x 12
Techniczny numer informacyjny By-pass
nr EAN 8033001186932

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-01-114 ASHIKA

numery OEM:
ISUZU      8973127400
NISSAN      15208-20N00
NISSAN      15208-20N01
NISSAN      15208-20N02
NISSAN      15208-20N10
NISSAN      15208-40L00
NISSAN      15208-40L02
NISSAN      1520820N03
NISSAN      1520820N1A
NISSAN      1520840L01
NISSAN      AY100NS011
NISSAN      AY100NS012
NISSAN      T3156
OPEL      00649019
OPEL      0649019
OPEL      649019
OPEL      97312740
VAUXHALL      97312740

Zastosowanie Filtr oleju 10-01-114 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-01-114 ASHIKA:

2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.