Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-01-189 ashika

Filtr oleju 10-01-189 ASHIKA

10-01-189 Filtr oleju ASHIKA
ashika 10-01-189
Filtr oleju 10-01-189
 

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

10-01-189

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 88
średnica zewnętrzna [mm] 77
Gwint wewnętrzny [mm] M 20 X 1,5
nr EAN 8033001187007

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-01-189 ASHIKA

numery OEM:
CITROËN      1109AL
CITROËN      1109AP
CITROËN      1109CA
CITROËN      1109CN
CITROËN      1109J9
CITROËN      1109N3
CITROËN      1109R0
CITROËN      1109R1
CITROËN      1109T1
CITROËN      1109X2
CITROËN      1109X6
CITROËN      9644885480
DAIHATSU      4930630000
FIAT      9456183480
FIAT      9456203580
LANCIA      7173741
LANCIA      9456183480
LANCIA      9456203580
NISSAN      15208-6F901
NISSAN      152086F910
NISSAN      16510-66G02
PEUGEOT      1109AL
PEUGEOT      1109AP
PEUGEOT      1109CA
PEUGEOT      1109J9
PEUGEOT      1109N2
PEUGEOT      1109R0
PEUGEOT      1109T0
PEUGEOT      1109X5
PEUGEOT      9644885480
RENAULT      7700720978
SUZUKI      1651066G00
SUZUKI      1651066G02
SUZUKI      1651086CA0DOM
SUZUKI      1651086CB0
SUZUKI      1651086CB1
SUZUKI      990009900C100
SUZUKI      990009900C310
TOYOTA      SU00100186
TOYOTA      SU00100453
CHEVROLET      25184029
CHEVROLET      96389188
CHEVROLET      96818899
PIAGGIO      493063
HYUNDAI      26300-29000

Zastosowanie Filtr oleju 10-01-189 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-01-189 ASHIKA:

2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.