Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-01-194 ashika

Filtr oleju 10-01-194 ASHIKA

10-01-194 Filtr oleju ASHIKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (8 ocen)
numer części:

10-01-194

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Wkład filtra
Długość [mm] 106
średnica zewnętrzna [mm] 76
Średnica wewnętrzna [mm] 30
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 30
Średnica zabudowy [mm] 40
nr EAN 8033001187014

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-01-194 ASHIKA

numery OEM:
NISSAN      15209-00QAC
NISSAN      15209-2W200
NISSAN      15209MA70A
NISSAN      AY110NS002
OPEL      04415218
OPEL      4415218
OPEL      93180258
RENAULT      77 01 057 828
VAUXHALL      93180258

Zastosowanie Filtr oleju 10-01-194 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-01-194 ASHIKA:

2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-09-24
 5/5
ok
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-10-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.