Rodzaj filtra | Wkład filtra |
średnica zewnętrzna [mm] | 73 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 25 |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 25 |
Wysokość [mm] | 102 |
nr EAN | 4030776037920 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju E69H D81 HENGST
YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50
INDICA, SAFARI, TELCOLINE, INDIGO, INDIGO MARINA, INDICA VISTA, INDIGO MANZA
ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A
152082W200, 1520900QAC, 152092W200, 15209MA70A, AY110NS002
5001869773, 7701057828
4415218
NISSAN | 152082W200 | |
NISSAN | 15209-00QAC | |
NISSAN | 15209-2W200 | |
NISSAN | 15209-MA70A | |
NISSAN | AY110-NS002 | |
OPEL | 4 415 218 | |
RENAULT | 50 01 869 773 | |
RENAULT | 7701057828 |
Zastosowanie Filtr oleju E69H D81 HENGST w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju E69H D81 HENGST:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.