Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-02-202 ashika

Filtr oleju 10-02-202 ASHIKA

10-02-202 Filtr oleju ASHIKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (8 ocen)
numer części:

10-02-202

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 140,5
średnica zewnętrzna [mm] 80
Średnica zabudowy [mm] 63
Gwint wewnętrzny [mm] 3/4 x 16
nr EAN 8033001187090

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-02-202 ASHIKA

numery OEM:
TOYOTA      15601-33010
TOYOTA      15601-41030
zamienniki:
FX0050
brak
DELPHI
10-0177
brak
KAGER
LS451
brak
PURFLUX
LS491
brak
PURFLUX
LS492
brak
PURFLUX
J1312002
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
WL7143
brak
QUINTON

Zastosowanie Filtr oleju 10-02-202 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-02-202 ASHIKA:

2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-09-24
 5/5
ok
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-10-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.