Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » J1312000 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1312000 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1312000 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J1312000

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 126
średnica zewnętrzna [mm] 80
Gwint wewnętrzny [mm] 3/4 - 16UNF
Kolor czarny
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131000
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131002
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
nr EAN 4029416013998

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1312000 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju NISSAN ARMADA, CABSTAR, PATHFINDER I, SENTRA IV, TEANA II, XTERRA; TOYOTA CELICA, CORONA, CRESSIDA, DYNA, HIACE III, HILUX III, HILUX IV, HILUX V, LITEACE 1.3-5.6ALK 01.76-12.15
numery OEM:
AUDI      J15 601 330 21
CITROËN      ML S00 045 1A
DAIHATSU      15600-71010
DAIHATSU      15601-22010
DAIHATSU      15601-33020
DAIHATSU      15601-33020-000
DAIHATSU      15601-87105
DAIHATSU      15601-87105-000
FORD      5002535
FORD      5016961
FORD      5022796
FORD      890X6714DA
FORD      A760-X6714-LA
FORD      D1PJ-6714A
FORD      D1PZ-6731A
GMC      25011623
GMC      64 37 982
GMC      64 37 983
ISUZU      8-94463-715-1
ISUZU      9132400930
ISUZU      9132408040
ISUZU      913240804O
PEUGEOT      ML S00 045 1A
RENAULT      00 03 082 671
RENAULT      3082671
TOYOTA      15600-24020
TOYOTA      15600-33010
TOYOTA      15600-39015
TOYOTA      15600-71010
TOYOTA      15601-22010
TOYOTA      15601-33010
TOYOTA      15601-33020
TOYOTA      15601-33021
TOYOTA      15601-33021-02
TOYOTA      15601-41030
TOYOTA      15609-24010
TOYOTA      AY100-TY017
VOLKSWAGEN      J15 601 330 21
VOLKSWAGEN      J16 601 330 21
VAG      J15 601 330 21

Zastosowanie Filtr oleju J1312000 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.