Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » QFL0010 quinton

Filtr oleju, TJ Filters QFL0010 QUINTON

QFL0010 Filtr oleju, TJ Filters QUINTON
 

    Ocena:
numer części:

QFL0010

producent:

QUINTON

Wysokość [mm]:75,5
Wymiar gwintu:UNF 3/4''-16
średnica zewnętrzna [mm]:83
Rodzaj zaworu:zawór ograniczający cisnienie
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z zaworem zwrotnym

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, TJ Filters QFL0010 QUINTON

numery OEM:
DAIHATSU      1651073010
DAIHATSU      1560187702
DAIHATSU      1150100550
DAIHATSU      1651073000
DAIHATSU      1560187203
DAIHATSU      1560187706
DAIHATSU      1560187201
DAIHATSU      1560187103
DAIHATSU      1560133020
DAIHATSU      1560013051
DAIHATSU      1651073001
DAIHATSU      1560087201
FORD      5 019 426
FORD      5 012 577
FORD      1 137 327
INNOCENTI      551821103
SUZUKI      1651073012
SUZUKI      651073013
SUZUKI      1651073010
SUZUKI      651073001
SUZUKI      651073000
SUZUKI      1651073002
SUZUKI      1651073013
SUZUKI      1651073001
SUZUKI      1651083010
SUZUKI      651073012
SUZUKI      651073010
SUZUKI      1651073000
TOYOTA      1150101071
TOYOTA      1150100700
TOYOTA      1150101270
TOYOTA      1150100704
TOYOTA      1560187203
TOYOTA      1560187706
TOYOTA      1150100550
VAUXHALL      93156662
CHEVROLET      165107301300
CHEVROLET      1651073013000
CHEVROLET      16510A73013
AC      X139
AC      X18
AC      X536
zamienniki:
F 002 H20 265
brak
BOSCH
FX0064
brak
DELPHI
W 712/26
brak
MANN-FILTER MANN+HUMMEL GMBH
W 811/81 x
brak
MANN-FILTER MANN+HUMMEL GMBH
LS834
brak
PURFLUX
J1312003
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J1316003
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J FO-601S
brak
JAPANPARTS

Zastosowanie Filtr oleju, TJ Filters QFL0010 QUINTON w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.