Rodzaj filtra | Filtr przykręcany | |
Wysokość [mm] | 74 | |
Wymiar gwintu | 3/4-16 UNF | |
średnica zewnętrzna [mm] | 83 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 63 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 55 | |
nr EAN | 5904608005397 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OP 539 FILTRON WIX
YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS
SIRION, CUORE V, YRV, CUORE VI, COPEN, EXTOL, TERIOS
JIMNY samochód terenowy zamknięty, GRAND VITARA I, CARRY, WAGON R+, IGNIS I, LIANA, ALTO VI
MATIZ, MUSSO, KORANDO, KORANDO Cabrio, REZZO, REXTON, KALOS
1150100550, 1560087201, 1560187103, 1560187201, 1560187203, 1560187702, 1560187706
1651073000, 1651073000000, 1651073001, 1651073001000, 1651073002, 1651073002000, 1651073010, 1651073010000, 1651073012, 1651073012000, 1651073013, 1651073013000
1651073013000, 16510A73013
DAIHATSU | 11501-00550 | |
DAIHATSU | 15600-87201 | |
DAIHATSU | 15601-87103 | |
DAIHATSU | 15601-87201 | |
DAIHATSU | 15601-87203 | |
DAIHATSU | 15601-87702 | |
DAIHATSU | 15601-87706 | |
FORD | 5012 577 | |
FORD | 5019 426 | |
SUZUKI | 16510-73000 | |
SUZUKI | 16510-73000-000 | |
SUZUKI | 16510-73001 | |
SUZUKI | 16510-73001-000 | |
SUZUKI | 16510-73002 | |
SUZUKI | 16510-73002-000 | |
SUZUKI | 16510-73010 | |
SUZUKI | 16510-73010-000 | |
SUZUKI | 16510-73012 | |
SUZUKI | 16510-73012-000 | |
SUZUKI | 16510-73013 | |
SUZUKI | 16510-73013-000 | |
DAEWOO | 16510-73013-000 | |
DAEWOO | 16510-A73013 |
Zastosowanie Filtr oleju OP 539 FILTRON WIX w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju OP 539 FILTRON WIX:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.