Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-03-306 ashika

Filtr oleju 10-03-306 ASHIKA

10-03-306 Filtr oleju ASHIKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (8 ocen)
numer części:

10-03-306

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 84,3
średnica zewnętrzna [mm] 101,4
Średnica zabudowy [mm] 98,5
Gwint wewnętrzny [mm] M20 x 1,5
Techniczny numer informacyjny By-pass
nr EAN 8033001187380

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-03-306 ASHIKA

numery OEM:
ISUZU      8941145850
ISUZU      8941145851
ISUZU      8943402590
ISUZU      8943402591
MAZDA      8259-23-802
MAZDA      ORF03-23-802A
MAZDA      PN16-14-V61
MAZDA      PN1614V619A
MAZDA      PN1614V61A
MAZDA      R214-23-802
MAZDA      RF0123802A
MAZDA      RF10-23-802
MAZDA      RF10-23-802A
MAZDA      RF66-14-V61
MAZDA      RF66-14-V61A
MAZDA      RF6614V61B
KIA      0K71023902
KIA      0K71023902A
KIA      26321-2W000
ASIA MOTORS      PN1614V61

Zastosowanie Filtr oleju 10-03-306 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-03-306 ASHIKA:

2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-09-24
 5/5
ok
2024-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-10-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.