Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » J1313006 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1313006 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1313006 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
herth+buss jakoparts J1313006
37.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

J1313006

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 80
średnica zewnętrzna [mm] 101
Gwint wewnętrzny [mm] M20 x 1,5
Kolor srebrny
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131000
nr EAN 4029416014155

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1313006 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju pasuje do: FORD ECONOVAN; KIA BESTA, RETONA, SPORTAGE; MAZDA 323 F VI, 323 III, 323 P V, 323 S V, 323 S VI, 626 II, B-SERIE, E 1.7D/2.0D/2.2D 01.83-07.04
numery OEM:
FORD      3254957
FORD      3255952
FORD      E3TZ-6731B
ISUZU      8-94340-259-0
ISUZU      8-94340-259-1
ISUZU      94360418
ISUZU      9941523860
MAZDA      8259-23-802
MAZDA      K710-23-902
MAZDA      PN16-14-V61
MAZDA      PN16-14-V61 9A
MAZDA      PN16-14-V61A
MAZDA      PN16-71-4V61
MAZDA      PNY1-14-V61
MAZDA      R214-23-802
MAZDA      R214-23-810
MAZDA      RF10-23-802
MAZDA      RF10-23-802A
MAZDA      RF16-14-V61 9A
MAZDA      RF66-14-V61
MAZDA      RF66-14-V61A
MAZDA      RF66-14-V61B
MAZDA      RFC6-14-V61
HYUNDAI      0K710-23-902A
HYUNDAI      26321-2W000
KIA      0K710-23-902
KIA      0K710-23-902A
KIA      0K710-23-902B
KIA      26321-2W000
KIA      K710-23-902A
zamienniki:
0 986 AF1 103
brak
BOSCH
0 986 B00 007
brak
BOSCH
FX0153
brak
DELPHI
10-0169
brak
KAGER
0 986 AF1 064
brak
BOSCH
9 000 022 790
brak
BOSCH
J1313009
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J1313010
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J1313011
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
WL7156
brak
QUINTON
153071762130
brak
MAGNETI MARELLI

Zastosowanie Filtr oleju J1313006 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.