Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-05-597 ashika

Filtr oleju 10-05-597 ASHIKA

10-05-597 Filtr oleju ASHIKA
ashika 10-05-597
Filtr oleju 10-05-597
33.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
4 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

10-05-597

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 152
średnica zewnętrzna [mm] 102,3
Średnica zabudowy [mm] 71,6
Gwint wewnętrzny [mm] 26 X 1,5
Techniczny numer informacyjny By-pass
nr EAN 8033001187953

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-05-597 ASHIKA

numery OEM:
MITSUBISHI      1230A046
MITSUBISHI      1230A154
MITSUBISHI      ME013307
MITSUBISHI      ME013307V
MITSUBISHI      ME013343
MITSUBISHI      ME202472
MITSUBISHI      ME215002
MITSUBISHI      ME227821
MITSUBISHI      XE013307
MITSUBISHI      XE013307V
HYUNDAI      26311-45001
HYUNDAI      2631145010

Zastosowanie Filtr oleju 10-05-597 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-05-597 ASHIKA:

2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.