Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » J1315014 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1315014 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1315014 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
herth+buss jakoparts J1315014
 

    Ocena:
numer części:

J1315014

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 158
średnica zewnętrzna [mm] 106
Gwint wewnętrzny [mm] M26 x 1,5
Kolor czarny
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131000
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131001
nr EAN 4029416014391

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1315014 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju pasuje do: MITSUBISHI PAJERO II, PAJERO III, PAJERO IV, PAJERO SPORT I, PAJERO SPORT II, CANTER (FB7, FB8, FE7, FE8) VII, CANTER (FE5, FE6) VI; HYUNDAI COUNTY 2.8D-4.9D 11.93-
numery OEM:
MITSUBISHI      1230A046
MITSUBISHI      1230A154
MITSUBISHI      AY100-MT028
MITSUBISHI      F1230A046
MITSUBISHI      F1230A154
MITSUBISHI      ME013307
MITSUBISHI      ME013307V
MITSUBISHI      ME013343
MITSUBISHI      ME202472
MITSUBISHI      ME215002
MITSUBISHI      ME227821
MITSUBISHI      QY010015
MITSUBISHI      XE013307
MITSUBISHI      XE013307V
HYUNDAI      26311-45001
HYUNDAI      26311-45010
KIA      26311-45001
KIA      26311-45010

Zastosowanie Filtr oleju J1315014 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.