Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-09-906 ashika

Filtr oleju 10-09-906 ASHIKA

10-09-906 Filtr oleju ASHIKA
ashika 10-09-906
Filtr oleju 10-09-906

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (8 ocen)
numer części:

10-09-906

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 93
średnica zewnętrzna [mm] 90
Średnica zabudowy [mm] 86
Gwint wewnętrzny [mm] M20 x 1,5
nr EAN 8033001188295

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-09-906 ASHIKA

numery OEM:
ISUZU      8-9443-0983
ISUZU      8-97049-708-1
ISUZU      8941674020
ISUZU      8942172722
ISUZU      8943359560
ISUZU      8943604260
ISUZU      8944289320
ISUZU      8944309830
ISUZU      8944309831
ISUZU      8944432560
ISUZU      8970497080
OPEL      04301708
OPEL      05650300
OPEL      4301672
OPEL      4301708
OPEL      5650300
OPEL      8-94430-983-0
VAUXHALL      94360426
VAUXHALL      94430983
VAUXHALL      97049708

Zastosowanie Filtr oleju 10-09-906 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-09-906 ASHIKA:

2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-10-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-09-24
 5/5
ok
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.